Üdvözöllek Razor oldalán!
Üdvözöllek Razor oldalán!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
LÁTLAK:D
 
Menü
 
Óra & Naptár
 
Számláló
 
naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
szavazás
Újra üzemel az oldal?

Igen
Lehet
Lehet
Igen
Nem
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Játékok
 
Programok
 
Neverwinter Nights
 
Etess állatot!
adopt your own virtual pet!
 
Falevél
 
Ennyien vannak az oldalon
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
számológép
0
7 8 9 /
4 5 6 *
1 2 3 -
0 +/- . +
C
=
 
Darius
Ninja!
 
Hírek, Cikkek
Hírek, Cikkek : F.E.A.R.

F.E.A.R.

mindegy!!!  2006.01.04. 14:29

Amikor fegyverekkel megpakolt katona bácsik rohangálnak mozgó célpontként egy játékban, akkor legtöbbször egy közepes játékforma áldozataként nyomkodjuk a tűzgombot, amolyan "úgysincs más" unaloműzésként. De mi van, ha a fentebbi receptet Doom 3-ra hajazó grafikával, látványos fizikával és egy különös kislánnyal toldjuk meg? Nos, egyedül a végeredmény az, amitől nem kell Félnünk!

A Monolith 2004-ben egy egész játékipart kápráztatott el mindössze négy betű és egy ingame videó bemutatásával. A F.E.A.R. egy különleges egység rövidítése ( First Encounter Assault Recon). Feladatuk a paranormális tevékenységek felderítése és veszély esetén annak felszámolása. Ennek a csoportnak a tagjaként kezdünk neki egy új esetnek, ahol egy biztonsági kamera felvételein nézhetjük végig, ahogy egy őrült katona, Paxton Fettel, épp elfogyaszt egy humanoid féleséget a sarokban, miután betámadott egy igen fontos űrkutatással foglalkozó központot. Persze nem ő az egyetlen, aki átleng a sötét oldal hatalma, az említett katona jó pár bajtársa is annak a bizonyos titokzatos erőnek a hatalmába került és miután egy szál pisztollyal beeresztenek minket az oroszlán barlangjába, nemsokára rájövünk majd, hogy a csapatunk névválasztása nem volt véletlen. A kusza szálak között egy bizonyos Alice Wade és annak apja is előkerül, valamint egy titkos project, az Origin (Eredet) is, bár elég sablonos ez a titkos project, ami persze elszabadul, a végkifejlet szerintem mindenkinek nagyon fog tetszeni, legfőképp a befejezés, hisz nem hiszem, hogy véletlenül hagyták nyitva a sztorit :).
A történet elsőre nem túl izgalmas, viszont nem is ez a program erőssége. A nagy betűs feeling az, amire minden egyes bit összpontosít. A játékmenet a legtöbb FPS alapelemeit használja. Adva vagyunk mi, a tökös legény, aki valamiért mindig megússza a nagyobb kalandokat, no meg a társaink, akik az utóbbi évek csapat alapú játékait nézve, szerencsére nem segítenek nekünk az ellenfelek likvidálásában. A legtöbb szint egy szimpla behatolással kezdődik, felderítjük a terepet, majd jobban belemélyedünk az eseményekbe. Ehhez az üzenetrögzítők, a bekapcsolt rádiók, valamint a még működőképes laptopok vannak a segítségünkre. Ezekből az információ morzsákból áll össze a helyszínen történt szörnyűségek minden részlete, de még ezek is csak sejtetik velünk a valódi eseményeket. Persze a rosszarcok is jönnek szép számmal, akiket nem lesz nehéz elintézni, hisz adva van egy reflex szerű bullet time féleség, ami automatice újratölti magát, miután kifogy. Ennek használatával sokkal pontosabban lőhetjük az emberkéket, akiknél hála a testrészenkénti külön sebzésnek, elég egy jól irányzott fejlövés a sikerhez.


Na egyet találhatsz ki vagyok!
A legtöbb szint azonos módon lett felépítve. Többnyire belső tereken mozgunk majd, csak ritkán jutunk ki a szabadba. Az épületek belseje rendkívül szépen lett megalkotva, minden szoba, iroda, ipari terem a valóságnak megfelelően lett berendezve, bár az elsősegély csomagok gyakorisága néhol igen szembetűnő lett, akárcsak a rengeteg elhagyott fegyver. Sajnos akárcsak a Doom 3 esetében (ami egyszerűen nem kerülheti el az összehasonlítási alapot), itt is labirintusos és néhol egyhangú monotonitás jellemzi a játékmenetet. Gyakran hosszú percekig csak menetelünk előre, mire végre egy emberbe (nos, fogjuk rájuk), vagy egyszerűbb feladatba botlunk. Ezt néha oldja a mesterien kialakított pályaszakaszok valamelyike, ahol a monumentális termekben kell megtalálni a továbbjutás nyitját.
Az ellenfeleink végre nem csak a számukkal dominálnak majd. A sok játékban csak beígért "értelmes ellenség" fogalma végre a valóságban is megjelent, bár közel sem tökéletes, amit művelnek, hozzák azt a szintet, amit például a Half Life 2-ben láthattunk, sőt! Elsőként tűzharcban próbáltam ki a drága jómadarak ügyességét. A golyók elől igyekeztek fedezékeket keresni és kihajolva (!) próbáltak belém tumkolni némi ólmot. Csapatban igyekeztek bekeríteni, mi több, tartják a távolságot, hogy gránáttal még véletlenül se lehessen egyben elintézni őket, csak ha szűk helyen mozognak, de amint meglátják a feléjük repülő ajándékcsomagot, rögtön menekülésre fogják a dolgot. A tűzharc után az érzékelést is kipróbáltam, sajnos sokszor a hátuk mögé is könnyen oda lehetett lopózni, ráadásul a hangoknál is elég engedékeny lett a program, viszont a zseblámpa használatát egyáltalán nem tolerálják, amint meglátják szólnak mindenkinek és jöhet a véres móka. Sajnos a közelünkbe érve inkább a közelharcot részesítik előnyben, így akkor egy jobb fegyverrel könnyen elnyirbálható a kedvük tőle. Ha már a kétkezű ügyeskedésről esett szó, mi sem leszünk restek, nagyot ugorva és az alternatív tűz gombot lenyomva mi is képesek leszünk rúgni egyet. A rosszarcok között rengeteg különféle kaszt lesz megfigyelhető. Legnagyobb mennyiségben alap katona ront majd ránk, nekik vagy a két automata fegyver valamelyike, vagy épp egy shotgun jut a kezükbe, de ritkábban a porlasztó sugárágyúból is jut egy, csak hogy még nehezebbé tegyenek egy-egy szintet. Ezeknél jóval strapabíróbb a nehéz páncélos fickók, akik fém dárdákat lövöldözve igyekeznek minket a másvilágra küldeni. Ezután jönnek a fegyvertelen, ám láthatatlanná váló akrobaták, akik még a plafonon is képesek közlekedni, ha úgy tartja kedvük. Végezetül a két lábon járkáló robotféleség lesz a hab a tortán, ami rakétavetőkkel próbálkozik kiegyenlíteni a sok ezer: nulla eredményt. Ők még csak a katonai haderőt képviselik, ott lesznek még az elveszett lelkek is, akik ha hozzánk érnek, azt bizony erősen megérzi majd az életerő vonalunk. Ők mind annak a bizonyos kislánynak a hatására lépik át a sötétség kapuját, hogy minél hamarabb magukkal ránthassanak minket a halálba.

Ez aztán szép!
Multiban persze más a helyzet, ott már élő ellenfelek irányítják a polygonhalmazokat, így itt már erősen észnél kell lenni, amikor öldöklünk egy sort. Alapvetően aréna felépítést kapott az egész, azaz mész és lősz mindenre, ami él és mozog. Ezt megspékelték a fizika nagyszerűségével, valamint a látványvilággal és máris egy új multis legendáról beszélhetünk. A rengeteg játékmódnak hála nehezen lehet majd megunni a mókázást. Az első és talán legkedveltebb módozat a Deathmatch és annak csapat alapú változata lesz. Itt szimplán az ellenfél eliminálása a cél a minél nagyobb pontszám eléréséhez. A Slomo változatok ugyanezt a célt írják elő, ám van néhány csavar benne, mivel egy lassítónak hála valaki előnyhöz juthat a pályán és így könnyedén lőheti főbe az emberkéket. Egy nagy hiba azonban ide is beférkőzött. A pályák méretei miatt ugyanis nehéz olyan helyre spawnolni minket, ahol biztosan nincs ellenfél, így nem ritka, hogy pont egy gyilkoló gép puskacsövét lesz szerencsénk egyből megszemlélni feléledés után.
És most essen szó arról, amitől az egy főre jutó álkapocs roppanás mennyisége elérte a 0.99-es értéket azon a bizonyos E3-as prezentáción. Külsőre a program nem sokban különbözött a Doom 3 látványvilágától, ezt elsősorban a Bump Mapping és az Open Gl kihasználásának eredménye. Az ezeket használó játékok közé sorolható még a Riddick: Escape From Butcher Bay is. Ezen alkotásokat elnézve azonban sokkal szebb összképet láthatunk itt. Ezt főként az effekteknek köszönheti, azon belül is a kiváló fény- árnyék munkának, valamint a részecske hatásnak, ami felettébb egyedire sikerült. Ezek fényét csak emeli a rendkívül jól kidolgozott karaktermodellek, amik igen magas polygon számmal készültek. Szerencsére a F.E.A.R. is azon kevés játékok közé sorolható, ahol van valamiféle fizikai modell is. Ezt elég sok dolognál tetten érhetjük. Ott vannak például a golyók, vagy a robbanások, illetve azok hatása, vagy épp a könnyen mozdítható tárgyak mindenfele. Akárhova lépünk, vagy akármit csinálunk, mindenhol kihathatunk a környezetünkre, még a legtöbb ablakot is lazán betörhetjük.

ÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!
Az igazi félelemérzet azonban sosem jelenne meg a játékban, ha a hangmérnökök nem végeztek volna ilyen piszkosul jó munkát. A pályákon hallható nyomasztó és egyben sejtelmes zenék rendkívüli hangulatot árasztanak, ez még inkább igaz a hirtelen bevillanó hangfoszlányokra, amik egy-egy holt lélek megjelenésekor villan a fülünkbe. A szereplők hangjai is tiszták, érthetőek, ráadásul igazi beleéléssel vették fel a szinkronokat hozzá. A dinamizmus sem maradhatott ki a repertoárból, így ha komolyabb összecsapásra kerül a sor, akkor élénkebb taktusokra vált a program.

Kétségtelen, hogy megérte az a sokévnyi kemény munka a Monolithnak, hisz egy rendkívül hangulatos játékot adtak nekünk, ám az is biztos, hogy a Doom 3-ban csalódott játékosokat nehéz lesz meggyőzni, hogy próbálja ki az újabb parázós stuffot. Aki viszont a beszerzésen gondolkozik az készüljön fel egy kisebb szabadság kivételére, mert ez a játék nehezen ereszti el a játékost a székéből, aki pedig a végére ért, az kezdheti lesni a Monolith bejelentéseit, mert a játék végén látott befejezés folytatásért kiált!

 
Üdvözölek!
Üdvözlök mindenkit az oldalamon!!! Đariu$
jégjanó kódos oldala



 
Dobókockák
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
számláló
Indulás: 2005-12-17
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Háttérzene
 
Linket
 
PoP Warrior Within
 
PoP The Two Thrones
 
Call of Duty 2
 
GTA San Andreas
 
Need for Speed Carbon
 
Varázsgömb

Kristálygömb

Írj be egy igen/nem-mel megválaszolható kérdést és a kristálygömb válaszol.

Figyelem: a kristálygömbnek nincs humora, de szeret másokat cikizni!



 
Bölcseségek
 
Kard kurzor
 
Kurzorgolyók
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG