Joint Task Force
2006.07.01. 16:48
Alig egy órája lehetőségünjk nyilt ellátogatni a Most Wanted Entertainemtn főhadiszállására, és megtekintettük a Joint Task Force éppen aktuális verzióját. Az utóbbi néhány hónapban nagyon sokat fejlődött, a leglátványosabb természetesen a speciális fizikai effektusok alkalmazása lett.
A prezentáción az alapoktól indultunk: stratégiai játékról beszélünk, több faj, többféle környezet – alapjában véve egy új háborús RTS-ről van szó. De ne menjünk bele a nagy általánosságokba, lássuk inkább azokat a dolgokat, amik kifejezetten megfogtak minket.
Szabadság és kezelhetőség A látvány, mint már említettem kifejezetten megmutatja a hazai fejlesztőcsapat képességeit. Nagyon részletes épületek, tájak, egységek. Minden apróságra figyeltek: a gyalogos egységek például, egyenként lecsúsznak a szállítóhelikopterről – ettől persze nem lesz job a játszhatóság, de a hangulat igen. A fizikai motor természetesen a legszebb, mely még AGEIA PhysX kártya nélkül is nagyon hatásos: komplett házakat lőhetünk rommá! Szintén nagyon jópofa, és egy kicsit belegondolva hasznos is az a lehetőség, hogyha egyes egységekbe beszállunk (például tank, vagy a pályán talált járgány, melyet szintén használhatunk a gyorsabb közlekedés érdekében), lehetőségünk van azt a kurzor nyilakkal irányítani. Node stratégiai szempontból ez miért annyira jó? Végülis azért, mert akár a pályán fellelhető elhagyatott járművekből is építhetünk védelmi vonalat a bázis egyes bejárataihoz – illetve simán el tudjuk vezélnyelni egységeinket pontosan oda, ahova szeretnénk. Nagyon jó ötlet, hogy az egyes gyalogos egységeknek a játék folyamán lecserélhetjük a fegyverét. Ezt többféleképpen is megtehetjük: vásárolhatunk úgynevezett “segélycsomagot”, melyből kivehetjük a fegyvereket, vagy adott esetben találhatunk a pályán is az ellenfél által elhagyottakat.
A multiplayer sem lesz unalmas Több szép új mód is lesz (hála istennek és a csapatnak ), ezek közül egyet emelnék ki most hirtelen. Az Armageddon kezdetben egy normal multiplayer ütközet. Védekezünk, támadunk, nem ez a plána. Az érdekesség, hogy a terep folyamatosan csökken, így egyre nehezedik a játékmenet. Nem nagyon lehet elmenekülni a másik elől. No és persze, aki a pálya “szélén” volt az egységeivel, az súlyos veszteségeket szenved el. Egyelőre nem tiszta, hogy mennyi multi pálya lesz a végleges változatban, ezen még dolgoznak a srácok. De az már biztos, hogy lesz hozzá egy jó kis pályaszerkesztő, vagyis bárki készíthet majd újabb és újabb terepeket.
Egyelőre ennyit árulnék el a hazai Most Wanted Entertainment új stratégiájáról, a Joint Task Force -ról. De nem kell aggódni, az augusztusi számban több info lesz, nem is beszélve arról, hogy a GameStar TV adásában láthattok majd sok játék közbeni jelenetet, és, ha minden jól megy, interjút a fejlesztőkkel. Most is felvettem némi videót, megpróbálom bedigizni, és egy rövidebb szösszenetet kitenni ma az oldalra, hogy lássátok, végülis, hogyan néz ki ma (2006. június 29.) a játék.
|