Üdvözöllek Razor oldalán!
Üdvözöllek Razor oldalán!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
LÁTLAK:D
 
Menü
 
Óra & Naptár
 
Számláló
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
szavazás
Újra üzemel az oldal?

Igen
Lehet
Lehet
Igen
Nem
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Játékok
 
Programok
 
Neverwinter Nights
 
Etess állatot!
adopt your own virtual pet!
 
Falevél
 
Ennyien vannak az oldalon
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
számológép
0
7 8 9 /
4 5 6 *
1 2 3 -
0 +/- . +
C
=
 
Darius
Ninja!
 
Hírek, Cikkek
Hírek, Cikkek : Prey

Prey

  2006.07.01. 16:47

Tegnap este végre kapzsi kezecskéim közé vehettem a Prey végleges verzióját, úgyhogy itt Magyarországon elsőként oszthatom meg veletek benyomásaimat erről a több, mint tíz éve készülő FPS-ről...

A demót már gondolom a legtöbben letöltöttétek, úgyhogy így in medias res rögtön egy jó tanácsot is adnék azoknak, akik még nem törölték le a demó játékmentéseit: ne is tegyétek, ugyanis legnagyobb megrökönyödésemre a végleges verzió pontosan onnan folytatta tovább az eseményeket, ahol a demó abbahagyta, tehát akinek nincs kedve legelõrõl kezdeni a főszereplő indián srác aliengyilkos kalandjait, az visszatöltheti a demó végén lévő állást. Ez igen derék húzás volt a készítőktől, csak támogatni tudjuk az ehhez hasonló megoldásokat más játékoknál is.


No de térjünk át magára a Prey-re... A játékmenet alapjaiban később sem nagyon változott abban az elkövetkező három-négy órában, amíg a Preyt toltam a totális beájulás előtt. A Prey alapvetően kétfajta stílusból merít: az egyik a kőkemény doomszerű FPS, a másik egyfajta platformjátékokra emlékeztető kapcsolgatós, kódkitalálós, ajtónyitós rész, amelyhez logikánkat egy picit többet kell használnunk, mint azt a hagyományos FPS-ekben megszokhattuk. Az energiapajzsokat leeresztő, elektronikus ajtókat kinyitó és a “falmászó szörnyegeket” beindító kapcsolókhoz gyakran csak Tommy szellemformájában juthatunk el, mert különféle mechanikus akadályok őrzik azokat. Másrészt sokszor kell a feje tetejére is állítanunk a teret a gravitációs kapcsolók segítségével, hogy például átügyeskedjük magunkat egy olyan terem egyik végéből a másikba, amelyet egy tátongó szakadék vág ketté. Rengeteg olyan dobozzal és a semmiből megnyíló portálokkal is találkozunk, amelyekbe belépve azonnal egy másik helyre teleportálódunk. A készítők érezhetően borzasztóan büszkék erre a megoldásra, úgyhogy a teljes Prey egyszerűen tobzódik ezektől az állandó térváltásoktól, a szobák “felfordításától”, ami ugyan tényleg óriási ötlet, de hosszútávon azért szerintem kicsit fárasztó.


Hogy a Prey mennyire "a feje tetejére állította az FPS műfajt", arra a kőkemény akciórészek is jellemzőek. Szinte alig lesz részünk hagyományos lövöldözésben, amikor az idegen lényeket nem a plafonról "lógva" kell lepuffantanunk, hanem ott állnak velünk szemben. Kicsit furcsa így célozni és bármennyire is eredeti ötlet, szerintem sokan nehezen fognak ehhez hozzászokni.
Ha lehántjuk ezeket az újszerű megoldásokat a játékról, akkor a Prey egy hagyományos Doom III klón, amely erősen hajaz a nagy elődre, illetve a másik Doom III motort használó Quake IV-re, és a "sztori" szempontjából a Világok harca című H.G. Wells regényre, illetve leginkább a belőle készült Steven Spielberg filmre. Az idegen lények gonoszak, agresszívek és az első három órából nem nagyon derül ki, hogy tulajdonképpen mi a fenét is akarnak a Földtől. A sztorirészek egyébként az eleinte eseménydúsnak induló demóhoz képest sokkal inkább kivesznek a teljes játékból: még a Doom III-ban is több átvezetőt kaptunk, pedig az sem a mesélésérõl volt híres.


Az FPS akció hosszútávon kicsit monoton és az idegen lények mesterséges intelligenciája így első blikkre nem sokkal tűnt jobbnak a Doom III-énál. Az alienek időnként fedezékbe vonulnak és váratlanul előugranak miközben ránk tüzelnek, de nagyjából ennyire képesek. “Butaságukat” azzal kompenzálják, hogy gyakran nagyobb tömegben támadnak, úgyhogy az eksön azért kellően “fast and furious”, tehát a Doom feeling szerintem ott van a helyén, még ha kidolgozottsága nem is a Half Life 2-höz mérhető. Amikor pedig a plafonon lógó alieneket kell kitekert nyakkal eltrafálnunk, akkor korántsem fogjuk azt érezni, hogy a Prey túl könnyű lenne...


Hogy a grafika mennyire ott van a szeren, azt már a demóban is láthattátok. Ugyanakkor aki kicsit monotonnak találta a Doom III folyosóit, az a Prey-el sem lesz kibékülve, mert a helyszínek itt sem túl változatosak.Igaz, időnként találkozunk majd olyan lélegzetelállító jelenetekkel, mint egy lezuhanó utasszállító repülő, amelyből az idegen lények “kiszippantják” szerencsétlen emberi áldozataikat. (A Világok harca film után szabadon...)

Így dióhéjben ennyit árulnék el a Prey-ről – a teljes elemzést a júliusi GameStar hasábjain olvashatjátok majd. Nekem így az “első éjszaka” után határozottan kellemes benyomásaim vannak a játékról, de azért korántsem neveznem “korszakalkotónak”. A kőkemény akció, hátborzongatóan gusztustalan helyszínek, szörnyek és emberi áldozatok, a helyenként a Duke Nukem 3D-t idéző humor, atomjó grafika, no és persze a gravitációt megbolondító technikai megoldások révén a Prey szerintem egyértelműen a nyár egyik legnagyobb slágere lesz, de egyelőre nálam még nem érte el a bűvös 90%-ot...

 
Üdvözölek!
Üdvözlök mindenkit az oldalamon!!! Đariu$
jégjanó kódos oldala



 
Dobókockák
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
számláló
Indulás: 2005-12-17
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Háttérzene
 
Linket
 
PoP Warrior Within
 
PoP The Two Thrones
 
Call of Duty 2
 
GTA San Andreas
 
Need for Speed Carbon
 
Varázsgömb

Kristálygömb

Írj be egy igen/nem-mel megválaszolható kérdést és a kristálygömb válaszol.

Figyelem: a kristálygömbnek nincs humora, de szeret másokat cikizni!



 
Bölcseségek
 
Kard kurzor
 
Kurzorgolyók
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG